E-mailmarketing

Wilt u zo goedkoop mogelijk uw doelgroep bereiken? E-mailmarketing is een vorm van internet marketing die door alle bedrijven wordt gebruikt. Dit is niet verrassend, omdat e-mailmarketing veel voordelen heeft. Zo kunt u makkelijk alle e-mails traceren waardoor u inzicht heeft in de respons van uw boodschappen. Ook is het erg goedkoop, want u heeft geen kosten met betrekking tot productie, papier of druk. Maar, wat kunt u met deze vorm van online marketing bereiken? Welke tips kunt u het beste volgen?

Doel van e-mailmarketing

Met e-mailmarketing kunt u met e-mails commerciële boodschappen naar uw publiek sturen. Met dit type van internet marketing kunnen uw berichten automatisch worden bezorgd. Verder kunt u het aantal door-clicks achterhalen.

Tips voor het sturen van e-mails

Als u deze vorm van internet marketing inzet, is het aanbevolen om de volgende tips te volgen:

  • Integratie van social media. Wanneer u berichten naar uw doelgroep stuurt, is het aangeraden om uw social mediaplatformen te vermelden. Daardoor wordt uw publiek gestimuleerd om de content in uw berichten te verspreiden.
  • Mobielvriendelijk. Ook raden we u aan om uw boodschappen mobielvriendelijk te maken. Hiermee bedoelen we dat iedereen uw e-mails op zijn mobiele telefoon moet openen. Het is van harte aanbevolen om deze tip te volgen, omdat meer dan 90% van de Nederlandse bevolking een smartphone heeft. Meer dan 60% van deze personen openen hun e-mails op hun mobiele telefoons.
  • Korte subjectlines. Tevens is het aangeraden om de onderwerpregels van uw e-mails kort en krachtig te houden. Zorg dat de subjectlines maximaal 32 tekens hebben, omdat dit de limiet is van e-mails op mobiele telefoons.
  • Uitstekende content. Bovendien adviseren we u om gerichte e-mails te sturen naar uw doelgroep. Het is belangrijk dat uw content op de behoeften van uw publiek aansluit. De drie kenmerken van relevante content op het gebied van internet marketing zijn: segmentatie, aansprekende content en tijdige communicatie.