Affiliate marketing

Wilt u snel leads genereren en binnenhalen voor uw bedrijf? Tegenwoordig houden ondernemingen zich bezig met affiliate marketing. Bij deze vorm van online marketing is het belangrijk om advertenties te plaatsen voor verschillende doeleinden. Hiervoor is het belangrijk contact te houden met andere organisaties. Ook is het aanbevolen om keuzes te maken over de verschillende verdienmodellen met betrekking tot online advertising. Als u dit doet, kunt u erg snel en goedkoop leads binnenhalen voor uw bedrijf!

Doel van affiliate marketing

Affiliate marketing is een vorm van online marketing waar adverteerders hun partners (affiliates) een beloning geven. Dit doen ze voor het aantal leads of verkopen dat door partners wordt geleverd. Voor het genereren van leads wordt er aan online advertising gedaan. Hiermee wordt bedoeld dat affiliates de advertenties van adverteerders op hun website plaatsen. Als een bezoeker een order via deze advertenties doet, ontvangt de adverteerder een vergoeding. Met deze vorm van online marketing kunt u meer bezoekers krijgen op uw websites. Daarna kunt u uw verkopen verhogen.

Verdienmodellen van online advertising

Als u aan affiliate marketing gaat doen, hoort u rekening te houden met het no cure no pay-principe. Dit betekent dat u een affiliate betaalt als hij zijn dienst goed heeft gedaan. U betaalt een vergoeding voor online advertising volgens een van de onderstaande modellen:

  • Pay per click (PPC). Bij dit model wordt een vast bedrag uitgekeerd per klik op de banner- of tekstlink van de adverteerder. De vergoeding wordt bepaald aan de hand van effectieve cost per click (eCPC). Dit wordt berekend op basis van de gemiddelde opbrengst of uitgave per geleverde of ontvangen order.
  • Pay per sale (PPS). Hier betaalt u een vergoeding op het moment dat de bezoeker voor directe omzet zorgt via de affiliate. Het bedrag dat aan de affiliate wordt gegeven is een percentage van het verkoopbedrag.
  • Pay per lead (PPL). Bij dit model wordt een vergoeding uitgekeerd als een bezoeker contact opneemt met een adverteerder via een affiliate. Dit gebeurt door bijvoorbeeld het invullen van een formulier. Daarna heeft een adverteerder de taak om de lead in een verkoop om te zetten. Bij PPL maakt het niet uit of de lead in een order wordt veranderd.
  • Pay per view (PPV). In dit geval is de hoogte van de uitkering aan de affiliate afhankelijk van het aantal clicks op een advertentie.
  • Geen sluitende controle. Bij deze optie hebben de affiliate en het affiliate-netwerk geen controle over de transacties, goed -en/of afgekeurde leads. Beide partijen zijn afhankelijk van de informatie die door de adverteerder wordt gegeven.